ETS NORDin palveluihin ollaan pääsääntöisesti tyytyväisiä

20.01.2020

Vuoden 2019 lopulla toteutettu asiakaskyselymme antoi meille tärkeää tietoa siitä, mitä asiakkaamme meistä ajattelevat. Asiakkaidemme suurin tyytyväisyyden aihe oli palvelumme, mutta kehitettävääkin toki löytyi.

Myyjiemme palveluasenne on huippua

Tyytyväisyys ETS NORDin palveluihin kokonaisuutena on varsin hyvä: 88% prosenttia asiakkaistamme on erittäin tai melko tyytyväisiä palveluihimme kokonaisuutena.

Asiakastyytyväisyyttä pyrittiin kyselyssä vielä kohdentamaan vähän tarkemmin. Kävi ilmi, että erityisen tyytyväisiä asiakkaamme olivat myyjiemme palveluasenteeseen (89 % vastaajista erittäin tai melko tyytyväisiä), myyjiemme tavoitettavuuteen (89 % erittäin tai melko tyytyväisiä) sekä henkilökuntamme ammattitaitoon (86 % erittäin tai melko tyytyväisiä).

Toimitukset tarkasti ja ajallaan
Saamme myös kiitosta siitä, että toimitustemme sisältö vastaa tilausta (89 % samaa mieltä) ja että tilauksemme tulevat aina ajallaan (85% samaa mieltä).

Meitä lämmittää kovasti myös se, että 81% vastaajista pitää ETS NORDia vastuullisena yrityksenä, ja 78% vastaajista sanoo todennäköisesti ostavansa meiltä uudelleen.

 Kehitettävääkin löytyy

Arvokkain tieto meille löytyy kyselyssä esiin tulleesta kritiikistä: se kertoo siitä, mihin meidän on pikaisesti panostettava.

Saimme eniten kritiikkiä tuotteidemme hinta-laatu – suhteesta (29% vastaajista joko erittäin tai melko tyytymätön) ja teknisen tuen saatavuudesta (29% joko erittäin tai melko tyytymätön).

– Teknisen tuen tarpeen olemme tiedostaneet, ja sen osalta on jo korjausliikkeitä tehty, sanoo ETS NORD Finlandin maajohtaja Jari Lehtonen. – Julkaisimme loppuvuodesta ammattikeittiöiden suunnittelua helpottavan ohjelman, ja tänä vuonna seuraa jatkoa, kun uusi versio Recair-ilmankäsittelykoneiden mitoitusohjelmasta julkaistaan.

– Otamme asiakkailtamme tulevan palautteen vakavasti, ja kehitämme prosessejamme asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. Panostamme vahvasti tuotekehitykseen: Tallinnan tiimissämme työskentelee 14 ihmistä tuotekehityksen parissa, ja käytämme siihen myös merkittävän osan kokonaisbudjetistamme, kansainvälisestä myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Markku Mattila sanoo.

Asiakaskyselymme toteutettiin sähköisenä kyselynä marras-joulukuussa 2019, ja siihen vastasi 124 henkilöä.