Kutsumme alan yritykset mukaan Jokaiselle lapselle lounas -kampanjaan

29.04.2020

Koulun tai päiväkodin ateria on monelle lapselle päivän ainoa lämmin ateria. Kun koulut ja päiväkodit ovat kiinni, voi sekin jäädä väliin. Venner on yhteiskunnallinen yritys, joka ehkäisee lapsiperheiden eriarvoistumista tukien vähäosaisia perheitä ruokakassein ja opastaen samalla ravitsevan kasvisruoan valmistuksessa. Vennerin organisoima Jokaiselle lapselle lounas -kampanja on tavoittanut kevään poikkeustilan aikana jo vajaa neljätuhatta lapsiperhettä ympäri Suomea.

Kampanjassa vähävaraisille lapsiperheille ostetaan Venner-ruokakassi ja tuetaan monipuolisen, hyviä rasvoja ja immuniteettia tukevan ruokavalion koostamisessa.

Venner-kassi sisältää raaka-aineet ja reseptit seitsemään lämpimään ateriaan sekä pariin välipalaan, D-vitamiinipurkin, oliiviöljyä sekä hedelmiä. Lisäksi Vennerin keittiö opastaa ohjevideoiden avulla ruoanvalmistuksessa ja motivoi yhdessä kokkailuun.

– Osallistuminen tähän kampanjaan on meille hyvin luontevaa, koska vastuullisuus on yksi ETS NORDin arvoista. Yritysten tulee tasata yhteiskunnan hyvinvointia kantamalla sosiaalista vastuutaan. Haluamme rohkaista myös yhteistyökumppanimme ja muut rakennusalan yritykset kampanjan tukijoiksi tässä poikkeustilanteessa, joka kohdistuu erityisen kipeästi vähävaraisiin lapsiperheisiin. Lapsille täytyy taata yhtäläiset mahdollisuudet terveelliseen ja korkealaatuiseen ravintoon, markkinointipäällikkö Ida Lee ETS NORDista sanoo.

Tule mukaan kampanjaan >>>>

Venner on yhteiskunnallinen yritys, joka toiminta pyrkii ehkäisemään lapseperheiden eriarvoistumista. Vennerin Jokaiselle lapselle lounas – kampanjassa ovat alkuvaiheessa yhteistyökumppaneina ja rahoittajina olleet Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö Itla, Ensi- ja turvakotien liitto, Lastensuojelun Keskusliitto, Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Marttaliitto, Tiina ja Antti Herlinin säätiö ja Tradeka.